Kognitiva lösningar i praktiken

Hur viktigt är det med att bearbeta den ökande mängden data på ett vettigt sätt?

71% av investeringarna inom Analytics innebär förtjänst inom ett år.

Det visar i alla fall IBMs senaste rapport gällande Telecom-branschen, men det finns fler områden som skulle må bra av lite extra hjälp att analysera och resonera kring den information man har tillgänglig.

Det sägs att 2016 kommer vara året då det kognitiva slår igenom och det är väl inget snack om saken vi är där. Nu börjar allt fler leverantörer av elektroniska kommunikationstjänster (CSPs) gå över till digitalisering. Helt logiskt när den kognitiva lösningen både har kontroll på data, system, process, produkter samtidigt som den kan både tänka och lära sig på egen hand.

Att gå över mot det kognitiva kommer vara lösningen för många företag som idag står inför exploderande datatrafik, snabbt ökande datamängder och snabba förändringar inom branschen. Men det kommer också att kräva mera kraft internt. För nu måste analysen klara av mera data än någonsin för att hitta den senaste nålen i höstacken.

En risk är att man stirrar sig blind på det nya heta kognitiva utan att tänka på hur stora datamängder som ska flyttas och hållas intakt under processen. Det är fortfarande lika viktigt med en smart infrastruktur bakom.

Det finns ett otal klyftiga sätt att hantera detta. Vi vet att många sitter med system som är för långsamma idag och behöver byta till något ännu bättre men håller sig för att det är besvärligt att brygga mellan det gamla och nya. Det här har faktiskt vi tänkt på! Läs mer här.

Långsiktig framgång byggs här och nu, backat av IT-system som är redo för framtiden.

Senaste blogginläggen

KONTAKT

Kontakta oss!

Vi ser fram emot att höra från dig och svara på eventuella frågor du kan ha. Vårt team av experter inom datahantering är redo att hjälpa dig att maximera ditt företags potential. Tveka inte att kontakta oss för att ta reda på mer om våra tjänster och hur vi kan hjälpa dig. Fyll i nedan så svarar vi dig så snart vi kan.

Dela detta

Twitter
LinkedIn
Facebook